Sunday 17 February 2013

Check up lagi...alhamdulillah...tapi....

Seperti biasa...setiap 2 minggu kene g check up di klinik desa...sepatutnya klau yang normal sebulan sekali je...tp saya yang tak berapa nak normal ni kene up skit la...sebulan 2 kali...huk!huk!...tak pe lah...demimu anakanda tercinta ummi sanggup buat ape saje...:)

saya pernah bagitau yang hb saya berada di bawah paras normal pada post sebelum ni iaitu 9.8 sahaja...dan sahabat suggestkan saya amik vitalea produk shaklee...dan hasil checkup kali ni cukup membuatkan saya tersenyum lebar...taraa...11.0...alhamdulillah....yela...ari tu lps dpt result yang agak menyedihkan tu...nurse dh bagitau....kalo trun lg mgkn akan di cucuk...adoiii...x sanggup....member satu ofis penah kene...smp lebam2 kene cucuk....xmoo....saya meningkatkan azam untuk menaikkan paras hbku...ye...buat research....surfing ape2 yang boleh meningkatkan paras hb....ape lagi....selain vitalea....jambu batu, kerang, bayam xyah cakap lah...boleh katakan hari2 sayur bayam....suami pun terpaksa join sama....nasib baik my dear xkisah....mungkin hbnya juga dh meningkat naik juga...hehe...tp hati saya xamik....walaupun daripada kebanyakkan info mengatakan hati adalah satu menu yang boleh meningkatkan paras hb...namun saya tetap yakin organ dalaman itu tidak berapa elok untuk kesihatan tubuh badan....so, yang tu saya tolak....bukan saya xmakan hati...tapi xjadikan dia sebagai amalan atau mengambilnya dalam kuantiti yang banyak...teringin sekali skala tu makan juga...



walaupun tersenyum dengan result hbku...tp beratku merah lah pulak...huk3...dalam tempoh 2 minggu berat naik 1.5kg...sekarang dh mencecah 49.5 kg....nurse tanya kerap makan waktu tengah malam ke....mmm...biasa untuk makan malam saya makan lepas isya'...ye la....pkl 5 lbh baru smp umah...memasak ambil masa jgk...lagipun suami pukul 7 lebih baru sampai umah...so, lps isya' jgk la baru boleh makan....dan biasanya untuk lewat malam saya dah jarang ambil makanan berat kecuali air dan buah je....mmm...nampak gaya lepas ni kene jaga makan skit la...:)...disebabkan berat merah..so, lagi 2 minggu kene datang check up lagi...hopefully lepas ni beratku ok dan hbku pun maintain ataupun meningkat lagi...aminn...


miss our baby....:):):)

No comments:

Post a Comment