Sunday 28 April 2013

bsp vs hb

 28/4/2013

Untuk checkup minggu ni kene buat sekali dengan bsp...cek untuk kencing manis...ingat lagi tak kes saya dikesan ade kencing manis lepas minum air gula tempoh hari diari-hamil ...so kene amk darah 4 kali 1 hari...dr pagi smp malam...huhu...nasib baik amk kt jari je...bacaan untuk pre lunch agak tinggi...8.6....mmg tinggi...3 bacaan lain tu ok...bawah dari 5...yang pre lunch tu tinggi gara2 saya makan roti ngan mentega sampai 2 keping...hehehe...lapar punya pasal coz dr pagi xmakan...selesai checkup untuk pregnant baru makan..tu pun dah pukul 10.30 pagi...sepatutnya start pukul 10 dah xboleh makan tapi dah x tahan lapar sgt...hasilnya...mencanak naik sampai 8.6...tp alhamdulillah cek HB untuk kali ni ok...11.5...untuk bacaan bsp pkl 5 ok...coz lps pada tu saya xmakan...takut maa...naik lagi...jadi bacaannya pun cantik...balik umah pun makan yang ringan2 je...berjaga-jaga untuk bsp malam ni plk...dan hasilnya juga ok...lps selesai cek malam tu...haa...terus cari kedai makan ngan en suami...menunya roti tempayan ngan kari kambing...hehehe...kalo g cek lagi sekali sure naik mendadak bacaan...isk3...dan hari ni juga saya kene cucuk untuk elak kancing gigi tu....aduiii...sakittt....tp xde la sakit sgt...hehhe

2/5/2013

Disebabkan bacaan bsp untuk pre lunch tinggi...so, kene repeat lagi sekali....kebetulan hari ni saya berpuasa...jadi automatik bacaannya cantik...3.8...so...senyum je la memanjang...tp lepas ni mmg kene tetapkan disiplin....jaga makan...

No comments:

Post a Comment